Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

Το λιμάνι & ο Κινέζος Γίγαντας


Διαβάστε τον Ιό της Ελευθεροτυπίας, φώναζε ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΟΜΥΛΕ στον κ. Μίχαλο, πρόεδρο του ΕΒΕΑ, πριν από λίγες μέρες...οι μέρες περάσανε, η απεργία κρίθηκε παράνομη, οι απεργοί σταμάτησαν.και το πρόβλημα λύθηκε δηλαδή; Η οικονομία μας ανάσανε και πάλι; οι ελεύθεροι επαγγελματίες κοιμούνται ήσυχοι;

Προσπαθούσα τόσες μέρες να σχηματίσω μία ολοκληρωμένη εικόνα, ποιος έχει δίκιο, ποιος πλήττεται περισσότερο, τέλος πάντων εμάς σαν Έλληνες πολίτες τι μας συμφέρει περισσότερο;

Όταν η προηγούμενη κυβέρνηση και ο ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιά) αποφάσισαν να πουλήσουν στην κινέζικη Cosco, τον 1 εκ των 2 ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων), όλοι οι κοινωνικοί και πολιτικοί φορείς αντέδρασαν. Όχι μόνο για τους όρους, όχι για μόνο τις αδιαφανείς διαδικασίες αλλά για το συμφέρον αυτού του τόπου. Η τότε κυβέρνηση, τότε που τα ξεπούλαγε όλα μας είπε με λίγα λόγια, σουτ μη μιλάτε...θα μας φτιάξουνε και 3η προβλήτα, ενώ θα βάλουμε και τρελά λεφτά στην τσέπη(τώρα ποια εννοούσαν...)
Όμως ποια είναι αυτή η Cosco;...

Είναι μια off shore εταιρία κινεζικών συμφερόντων. Κατέχει τον 3ο μεγαλύτεο στόλο και ο κύριος μέτοχος είναι το Κινεζικό υπουργείο Ναυτιλίας. Η αρχική συμφωνία προέβλεπε την εκμετάλλευση της μεγαλύτερης προβλήτας για 35 χρόνια από...1/10! Εδώ κάπου αρχίζουν τα ωραία...Η προηγούμενη κυβέρνηση ανάφερε στα πλεονεκτήματα την κατασκευή και 3ης προβλήτας...ποτέ δεν μας είπε όμως ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση της. Και τον εκσυχρονισμό αυτής που δώσαμε γιατί δεν τον ανέλαβαν οι Κινέζοι, αλλά τον πληρώσαμε εμείς (με κοινοτικά λεφτά και φόρους); όσων αφορά τα κέρδη σε απόλυτους αριθμούς οι συνδικαλιστές δίνουν μία άλλη πραγματικότητα Μπορεί να το διαπιστώσει κανείς διαβάζοντας το άρθρο του Ιού Εμένα αυτό που με απασχολεί είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται σε σημείο απίστευτης γεωστρατηγικής σημασίας. Μπορούμε να το αντιληφθούμε αυτό;

Είναι ο μοναδικός σταθμός που παραχωρήθηκε στο 100% στην Ευρώπη! Αλήθεια οι μονοπωλιακές λογικές είναι ηθικές στην ελεύθερη αγορά; Αλλά τι σκέφτομαι και εγώ...
Τη στιγμή της ανακοίνωσης της συμφωνίας βέβαια η Cosco κατέγραψε χρηματιστηριακά υπερκέρδη. Βέβαια, με τέτοιο κελεπούρι..Εν τω μεταξύ ο κ. Μίχαλος αποφάσισε να αναλάβει το ρόλο του κράτους. Φώναζε λοιπόν για τα διαφυγόντα κέρδη στους συνδικαλιστές, για τα εμπορεύματα που χάνονται..Ε ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΥΛΗΣΑΜΕ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ; ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;

Έμενα, προσωπικά δεν με έπεισαν πάντως οι βιομήχανοι...Θα παγώσει η αγορά λέγανε όταν ήταν κλειστός ο σταθμός. Έχουν αναλογιστεί πόσα κέρδη χάνει το κράτος; Από που θα αναγκαστεί να τα πάρει; Έχουν σκεφτεί με τα λεφτά που θα μπούνε σε κινέζικες τσέπες θα μπορούσανε να έχουνε αναθερμάνει κ το δικό μας πορτοφόλι, άρα και την αγορά; Μάλλον όχι...
Και επειδή θυμάμαι το κύριο Καραμανλή να σφίγγει στην Κίνα πολλά χέρια κομμουνιστών(...), θυμάμαι και πολλούς κύριους Μίχαλους να ξερογλείφονται σαν τα όρνια για τις συμφωνίες που θα κάνανε ΑΥΤΟΙ, ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ με τους Κομμουνιστάς(...)! Αυτό φοβούνται, λοιπόν, τώρα, μη χαλάσει η μαγιά.

Όσον αφορά τη σημερινή κυβέρνηση, μας το είπανε αλλά δε ξέρω άμα το πιάσατε...δεν μας αράσει η συμφωνία αλλά έχουμε ανάγκη τις κινεζικές επενδύσεις , αλλιώς...Βλέπεις σε εποχές οικονομικής κρίσης οι Κινέζοι με τα φθηνά και πολλά χέρια έχουν εξελιχθεί σε 4η οικονομική δύναμη και 1η εξαγωγός χώρα! Έτσι είναι Γιώργο μου, αλλά προεκλογικά άλλα λέγαμε. Γι αυτό καλιά να μασάς καμιά φορά παρά να μιλάς.

Τέλος, οι συνδικαλιστές της ΟΜΥΛΕ θέλανε επαναδιαπραγμάτευση των όρων, και ούχι ακύρωση. Ξέρατε ότι υπάρχει όρος για πρόσληψη των παιδιών των εργαζομένων επί 10% του συνόλου; Να είναι καλά οι επίχρυσες υπερωρίες τους. Πιστεύω ότι έχουν δημιουργηθεί μικρά άβατα και μερικοί της 'εργατιάς' μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Όταν έγινε το ατύχημα στη Λαρκο, κανείς δεν μίλησε πολύ. Πόσο να πουλήσει ένας μόνο θάνατος....Αλλά κανείς δεν είπε επίσης ότι υπάρχουν εργαζόμενοι εκεί με 700 ευρώ μισθό το μήνα και άλλοι με 2000.

Βγάζουμε λοιπόν στα κανάλια τον καθένα που καίγεται ο ποπούλης του και μας λέει και από πάνω ότι αγωνίζεται για εμάς. Ότι κόπτονται για τα δικαιώματά μας, για την ευημερία μας, για τα ψώνια μας βρε αδερφέ! Το μόνο που τους νοιάζει όλους είναι τα συντεχνιακά τους κεκτημένα...

σχόλιο: Ρε Γιώργο, λιμάνι δεν έχουμε, Ολυμπιακή δεν έχουμε, ΟΤΕ δεν έχουμε...πως θα φτιάξουμε Σοσιαλισμό έτσι;

Διαβάστε εδώ μια μελέτη της ΟΜΥΛΕ - ΓΣΕΕ για τα λιμάνια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails